Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2016

Η κάλυψη της κεφαλής των γυναικών και η Γραμμή του Τόξου



Στο κείμενο που ακολουθεί θα ήθελα να μοιραστώ κάποιες πληροφορίες που αφορούν τη Γραμμή του Τόξου (το λεγόμενο «φωτοστέφανο») και τη δεύτερη γραμμή του τόξου στην περιοχή του στήθους,  που διαθέτει μόνο η γυναίκα, επειδή εκτός από τα δώρα που μας προσφέρει, αν δεν την μεταχειριστούμε σωστά, ιδίως μέσω του σεξ,  μπορεί να υπάρξει σοβαρή βλάβη για μια γυναίκα.

Υποστηρίζω πως αυτή η γνώση σχετικά με τη Γραμμή του Τόξου (φωτοστέφανο) και τη δεύτερη γραμμή του τόξου της γυναίκας, είναι ίσως ο κεκαλυμμένος λόγος για τιστορικό φόντο της κάλυψης της κεφαλής και του στήθους των γυναικών, σε πάρα πολλές θρησκευτικές παραδόσεις (και όχι μόνο του Ισλάμ, όπως ίσως πιστεύουν πολλοί).


Η παράδοση της Kundalini Yoga αναφέρει ότι ο άνθρωπος έχει δέκα σώματα, όχι μόνο ένα. Το 6ο σώμα είναι η λεγόμενη Γραμμή του Τόξου (Arc Line), η οποία εκτείνεται από τον ένα λοβό του αυτιού εως τον άλλο. Είναι αυτό που απεικονίζεται ως φωτοστέφανο στους θρησκευτικούς πίνακες ζωγραφικής. Το 7ο σώμα είναι η Αύρα μας, ένα είδος δοχείου για τη ζωτική μας δύναμη, το οποίο περιβάλει το φυσικό μας σώμα.

Η Γραμμή του Τόξου (Arc Line) μας δίνει την ικανότητα για εστίαση και συγκέντρωση.  Λένε ότι αν η Αύρα μας είναι το όχημα του φωτός το οποίο οδηγούμε, τότε η Γραμμή του Τόξου είναι το τιμόνι. Παρέχει καθοδήγηση στην αύρα και δημιουργεί για μας ένα πεδίο προστασίας.

Οι γυναίκες έχουν μια επιπλέον γραμμή του τόξου που εκτείνεται από τη μια θηλή εως την άλλη θηλή, εγκαρσίως του Κέντρου της Καρδιάς και βοηθά στη σύνδεση με το βρέφος. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε γι αυτήν, επειδή εκτός από τα δώρα που μας προσφέρει, αν δεν την μεταχειριστούμε σωστά, ιδίως μέσω του σεξ,  μπορεί να υπάρξει σοβαρή βλάβη για μια γυναίκα.

Οι δύο γραμμές του τόξου (Arclines)


Η δεύτερη γραμμή του τόξου που διαθέτει η γυναίκα φέρει όλα τα σεξουαλικά αποτυπώματα, τα οποία συνήθως δεν διαγράφονται ποτέ. (Ωστόσο, η παράδοση της Kundalini Yoga αναφέρει συγκεκριμένες πρακτικές κάθαρσης της γραμμής του τόξου. Θα τις μοιραστώ σε επόμενες αναρτήσεις).


Ο Υogi Bhajan αναφέρει:
 «Όταν ένας άνδρας και μια γυναίκα έχουν σεξουαλική επαφή, οι yin και yang ενέργειές τους συγχωνεύονται και οι αύρες τους αναμειγνύονται. Είναι ένας εξαγνισμός. Οι δυο άνθρωποι γίνονται ένας διαφορετικός τρίτος άνθρωπος. Η γυναίκα είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητη στην ανάμειξη των αυρών.  Αν αναμείξει την αύρα της με τον ένα άνθρωπο εδώ και με τον άλλο εκεί, η αύρα της παίρνει διάφορα αποτυπώματα και δεν μπορεί να διατηρήσει την ταυτότητά της. Η ενέργειά της είναι πολύ ευαίσθητη, και αυτή η συγχώνευση των αυρών μπορεί να έχει πολύ καταστρεπτική επίδραση πάνω της. Μπορεί να αποδυναμωθεί συναισθηματικά.  Για μια γυναίκα, η σεξουαλική ελευθερία δεν πρέπει να σημαίνει σεξουαλική εκμετάλλευση. Πρέπει να σημαίνει σεξουαλική διατήρηση, επιλογή και ευλάβεια.  Από την άλλη πλευρά , αν υπάρχει αγάπη, δέσμευση και σεβασμός μεταξύ των δυο ανθρώπων, η σεξουαλική επαφή μπορεί να έχει πολύ θετική επίδραση σε αυτήν. Θα νιώθει δημιουργική, επεκτατική, γεμάτη ζωή και ασφαλής.»      

Όπως αναφέρει η παράδοση, η γυναίκα είναι πολύ ευαίσθητη στην ενεργειακή διείσδυση ενός άνδρα και όταν μια γυναίκα έχει σεξουαλική επαφή, η γραμμή του τόξου της παίρνει το αποτύπωμα της ενέργειας του άνδρα, δημιουργώντας μια τρύπα στην γραμμή του τόξου της. Όσο πιο πολλές τρύπες έχει, τόσο πιο αδύναμη γίνεται η γραμμή του τόξου της. Αυτό κάνει τη γυναίκα πολύ ανασφαλή και συναισθηματικά ασταθή. Λέγεται μάλιστα ότι αν η γραμμή του τόξου της γίνει πάρα πολύ αδύναμη, η γυναίκα θα πεθάνει.                                                                                                         

Η Sat Purkh Kaur Khalsa (δασκάλα της Κουνταλίνι Γιόγκα, συγγραφέας και μουσικός) στο βιβλίο της «Everyday Grace» αναφέρει:

«οι δυο αυτές γραμμές του τόξου, σε συνδυασμό με την αύρα μας, δημιουργούν ένα ενεργειακό πεδίο το οποίο είναι 16 φορές πιο ευαίσθητο, 16 φορές πιο δυνατό και 16 φορές πιο διαισθητικό από ένα ανδρικό. Επειδή όμως ζούμε σε έναν κόσμο πολικότητας, αυτή η δύναμη, έχει επίσης και το κόστος της. Είμαστε επίσης (οι γυναίκες) περισσότερο ανασφαλείς, περισσότερο νευρωτικές και επηρεαζόμαστε πάρα πολύ από όσα εισέρχονται στην γραμμή του τόξου μας.
Ένα παράδειγμα: Όταν ένας άνδρας και μια γυναίκα κάνουν σεξ, η αύρα του άνδρα επηρεάζεται για 72 ώρες, το μέγιστο. Στην γραμμή του τόξου  της γυναίκας, στο κέντρο της καρδιάς όμως, το αποτύπωμα μένει για 7 χρόνια! Αυτό δεν είναι μικρή διαφορά, είναι μια διαφορά κόσμου. Και προέρχεται από την ικανότητα της γυναίκας να κυοφορεί παιδιά.
Η ενσυναίσθησή της, η συμπόνοια της και η έμφυτη ικανότητά της να κάνει συνδέσεις/σχέσεις με άλλους, όλα αυτά προκύπτουν από τη δεύτερη γραμμή τόξου, στο Κέντρο της Καρδιάς. Είναι το δώρο της.
 Όταν συνδυάζεται με τη γραμμή του τόξου στο Σημείο των Φρυδιών, της δίνει εκπληκτική διαισθητική ικανότητα να βλέπει το αόρατο και να γνωρίζει το Άγνωστο. Αν όμως η γραμμή του τόξου – και ο τρόπος που λειτουργεί – δεν γίνεται σεβαστός, τότε μπορεί επίσης να γίνει μια τεράστια πηγή πόνου και στεναχώριας.»


Η γραμμή του τόξου είναι η ακτινοβολία μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να εστιάζουμε, να συγκεντρωνόμαστε και να διαλογιζόμαστε φυσικά και δίχως προσπάθεια. Η γραμμή του τόξου σχετίζεται επίσης με την υπόφυση. Ρυθμίζει το νευρικό σύστημα και δημιουργεί ισορροπία στους αδένες, επομένως προστατεύει το κέντρο της καρδιάς μας. Όταν δυναμώνουμε την γραμμή του τόξου μας, αυξάνουμε την ευαισθησία μας στη διαίσθηση, η οποία μας δίνει καθοδήγηση και προστασία. Η γραμμή του τόξου μας επιτρέπει να αντιμετωπίζουμε τις πιέσεις του περιβάλλοντος, χωρίς να κλείνουμε την καρδιά. Επίσης, αυτή η δύναμη προβολής από το 6ο σώμα, μας βοηθάει να εκδηλώσουμε οτιδήποτε θέλουμε στη ζωή μας. Η γραμμή του τόξου είναι η απόλυτη ισορροπία μεταξύ της φυσικής και της κοσμικής περιοχής/σφαίρας.

Αν η γραμμή του τόξου μας είναι αδύναμη, τότε βιώνουμε υπερπροστατευτικότητα και επηρεαζόμαστε εύκολα. Μπορεί επίσης να έχουμε ανισορροπία στους αδένες, το οποίο ίσως οδηγήσει σε ασυνέπεια, έλλειψη συνοχής στις διαθέσεις και στη συμπεριφορά μας. Με αυτό τον τρόπο δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε και είμαστε ανίκανες να εκδηλώσουμε τις προθέσεις μας. Όταν οι γραμμές του τόξου όμως είναι συντονισμένες, τότε μπορούμε να εκδηλώσουμε τις αληθινές επιθυμίες της καρδιάς μας.   

Επιπλέον, εκτός από την προστασία από την αρνητικότητα, μια δυνατή αύρα και γραμμή τόξου μας θωρακίζουν από αρρώστιες και ατυχήματα. Μας δίνουν ευαισθησία στο περιβάλλον μας και μας ειδοποιούν. Η Αύρα μας «μιλάει» για τις συνθήκες στον παρόντα χρόνο και χώρο και η γραμμή του τόξου μας «μιλάει» για τις συνθήκες που είναι μακριά από εμάς σε χρόνο και χώρο. Όταν έχουμε δυνατή Αύρα, είμαστε φωτεινοί, σε ανάταση, χαριτωμένοι και μαγνητικοί.

Επομένως θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικές στις επιλογές μας, μιας και κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής η αύρα μας συγχωνεύεται με την αύρα του άλλου. Ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουμε, αυτές οι συνδέσεις αφήνουν πνευματικά θραύσματα, ειδικά ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν πραγματοποιούν κανένα είδος καθαρισμού. Επίσης, όταν ο άνθρωπος που κάνουμε σεξ, έχει πολλές παράλληλες σεξουαλικές επαφές, φέρει όλες αυτές τις ενέργειες από τους ανθρώπους αυτούς. Παρόλα αυτά, ο κίνδυνος από τη συγχώνευση της αύρας είναι μεγαλύτερος για τις γυναίκες, γιατί η αύρα των ανδρών είναι προβολική, ενώ της γυναίκας είναι απορροφητική και δεκτική.



Μουσουλμάνα, Εβραία και Καθολική γυναίκα με καλυμμένο κεφάλι

Χριστιανές Ορθόδοξες Μοναχές

Χριστιανές Καθολικές Μοναχές


Υποστηρίζω πως αυτή η γνώση σχετικά με τη Γραμμή του Τόξου (φωτοστέφανο) και τη δεύτερη γραμμή του τόξου της γυναίκας, είναι ίσως ο κεκαλυμμένος λόγος για τo ιστορικό φόντο της κάλυψης της κεφαλής και του στήθους των γυναικών, σε πάρα πολλές θρησκευτικές παραδόσεις (και όχι μόνο του Ισλάμ όπως ίσως πιστεύουν πολλοί).


Ας δούμε το απόσπασμα από το Κοράνι που αναφέρεται στο θέμα αυτό:
«Και να πεις στις πιστές να χαμηλώνουν τα βλέμματά τους και να προφυλάσσουν τη σεμνότητα τους και να καλύπτουν τα θέλγητρα τους, εκτός των εξωτερικών και να ρίχνουν το πέπλο πάνω από τα στήθη τους και να μην εκθέτουν τις ομορφιές τους εκτός στον άντρα τους ή στον πατέρα τους ή στον πατέρα του ανδρός τους ή στα παιδιά τους ή στα παιδιά του ανδρός τους ή στ’ αδέρφια τους ή στα παιδιά των αδερφών τους ή στα παιδιά των (θηλυκών) αδερφών τους ή στις εμπιστευόμενες γυναίκες τους ή στις σκλάβες τους που το δεξί τους χέρι εξουσιάζει ή στους άρρενες υπηρέτες τους που είναι ελεύθεροι από φυσικές ανάγκες ή στα μικρά παιδιά που δεν διακρίνουν σεξουαλική ηδονή.»  (Κοράνι, ΚΕΦ 24: 31)

Κατανοούμε εδώ πως η κάλυψη του κεφαλιού και του στήθους παρουσιάζεται ότι πρέπει να γίνεται για λόγους ηθικής και σεμνότητας. Πιστεύω όμως πως κάποια βαθύτερη γνώση είναι κρυμμένη πίσω από αυτή την προτροπή. Κάποια γνώση, που συνειδητά ή ασυνείδητα επιθυμεί να προστατεύσει τις ευαίσθητες αυτές περιοχές της γυναίκας από βλαβερά αποτυπώματα (τα οποία, υπ’ όψην, μπορούν να δημιουργηθούν και εκτός σεξουαλικής επαφής, με το λόγο ή τη σκέψη).  Ίσως σε κάποιους/ες  από εμάς να φαίνεται συντηρητική και ακραία αυτή η άποψη. Φυσικά είναι στην ευχέρεια του καθενός/μιας από εμάς, να την απορρίψει ή να την εξετάσει σοβαρά…


Ας δούμε και το απόσπασμα από την Αγία Γραφή που αναφέρεται στο θέμα αυτό:
«Ἀλλὰ θέλω νὰ ξέρετε ὅτι ἡ κεφαλὴ κάθε ἀνδρὸς εἶναι ὁ Χριστός, κεφαλὴ δὲ τῆς γυναίκας ὁ ἄνδρας, κεφαλὴ δὲ τοῦ Χριστοῦ ὁ Θεός. Κάθε ἄνδρας ποὺ προσεύχεται ἢ προφητεύει μὲ σκεπασμένην τὴν κεφαλήν του, ντροπιάζει τὴν κεφαλήν του. Καὶ κάθε γυναῖκα ποὺ προσεύχεται ἢ προφητεύει μὲ ἀκάλυπτη τὴν κεφαλήν, ντροπιάζει τὴν κεφαλήν της· αὐτὴ εἶναι ἕνα καὶ τὸ αὐτὸ πρᾶγμα μὲ μίαν ξυρισμένην.» (Α΄ Κορινθίους: ΙΑ’  3-5)
(σημείωση: Στην Κόρινθο της εποχής εκείνης, ξυρισμένα κεφάλια είχαν οι δούλες και οι μοιχαλίδες. Προφανώς εκεί αναφέρεται το σχόλιο «διότι εν και το αυτό είναι με την εξυρισμένην». Επίσης, στην αρχαία Ελλάδα οι γυναίκες με ακάλυπτο το κεφάλι ήταν οι ιερόδουλες).

Το συγκεκριμένο απόσπασμα από την Αγία Γραφή έχει εγείρει πολλές αντιδράσεις, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν σταθεί στο θέμα της υποταγής της γυναίκας στον άνδρα το οποίο φαίνεται να επιτάσσει («κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ»). Εγώ όμως εστιάζω στο «γυνή προσευχόμενη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή». Προσευχόμενη ή προφητεύουσα, δηλαδή γίνεται εδώ λόγος για την πνευματικότητα της γυναίκας. Είπαμε ότι η γραμμή του τόξου συνδέεται με την υπόφυση και άρα με τη διαίσθηση. Όταν δεν είναι σκεπασμένη η κεφαλή της, ντροπιάζει άραγε τον άνδρα της που είναι η κεφαλή της ή μήπως εννοείται κάτι άλλο; Χάνει την δύναμή της, τα δώρα της γραμμής του τόξου, αποδυναμώνεται η αύρα της; Και σε αυτή την περίπτωση, είναι στην ευχέρεια του καθενός/μιας από εμάς, να απορρίψει ή να εξετάσει σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο…

Εκτός από τις γυναίκες που ασπάζονται το Ισλάμ και όπως είναι γνωστό φοράνε το hijab, το μαντήλι που καλύπτει το κεφάλι και το στήθος τους, δεν θα πρέπει να διαφύγει της παρατήρησής μας ότι  οι  χριστιανές ορθόδοξες και καθολικές μοναχές  επίσης καλύπτουν το κεφάλι και το στήθος τους, ενώ οι χριστιανές καθολικές γυναίκες καλύπτουν το κεφάλι τους όταν προσεύχονται στην εκκλησία ή στο σπίτι τους.  Η κάλυψη της κεφαλής και του στήθους  των γυναικών όμως, μπορεί να βρεθεί σε πολλές παραδόσεις και θρησκείες. Δείτε την παρακάτω εικόνα.




Επιπλέον, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι όλες οι απεικονίσεις της Παναγίας, της Μεγάλης Μητέρας, του εκπληκτικού αυτού αρχετύπου της θηλυκής ενέργειας,  απεικονίζεται πάντα με καλυμμένο το κεφάλι και το στήθος, όπως άλλωστε και όλες οι αγίες της χριστιανικής θρησκείας. Φυσικά, πάντα παρόν είναι και το φωτοστέφανο που όπως είπαμε δεν είναι άλλο από την απεικόνιση της γραμμής του τόξου.




Και τέλος, τι εννοεί άραγε το εξής απόσπασμα από την Αγία Γραφή;
«Γι’ αυτό η γυναίκα έχει υποχρέωση να βάζει στο κεφάλι της το σύμβολο της εξουσίας της, κι αυτό για τους αγγέλους.» (Α΄ Κορινθίους: ΙΑ’  10)

Αινιγματική φράση, «κι αυτό για τους αγγέλους», και σίγουρα η ερμηνεία ότι «από συστολή και ντροπή προς τους αγγέλους που παραβρίσκονται», νιώθω ότι δεν είναι ικανοποιητική….





Εκτός από τη γραμμή του τόξου θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και τα μαλλιά της κεφαλής συνδέονται με την αύρα μας. Μάλιστα, όταν γίνεται φωτογράφηση με τη μηχανή κίρλιαν, μπορεί κανείς να δει πως υπάρχει ενεργειακό πεδίο γύρω από τα μαλλιά. Ενώ όταν είναι κομμένα τα μαλλιά, το ενεργειακό πεδίο φαίνεται αποδυναμωμένο.
Τα μαλλιά λειτουργούν ως κεραίες που συγκεντρώνουν και διοχετεύουν τη ζωτική ενέργεια (πράνα) στους μετωπιαίους λοβούς, το τμήμα του εγκεφάλου που χρησιμοποιούμε για διαλογισμό και οραματισμό. Αυτές οι κεραίες, λειτουργούν ως αγωγοί που μας φέρνουν μεγαλύτερες ποσότητες κοσμικής ενέργειας. 

Ας δούμε πάλι ένα απόσπασμα από την Αγία Γραφή που αναφέρεται στο θέμα αυτό:
«ἐνῷ ἐὰν ἡ γυναῖκα ἔχῃ μακρυὰ μαλλιά, αὐτὸ εἶναι δόξα γι’ αὐτήν; Διότι τὰ μακρυὰ μαλλιὰ τῆς ἔχουν δοθῆ γιὰ κάλυμμα.» ((Α΄ Κορινθίους: ΙΑ’  15)

«Τὰ μακρυὰ μαλλιὰ τῆς ἔχουν δοθῆ γιὰ κάλυμμα.»  Τι καλύπτουν δηλαδή τα μαλλιά; Τι προστατεύουν;

Η παράδοση της Κουνταλίνι Γιόγκα μας αναφέρει ότι:
Η κάλυψη του κεφαλιού μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε το έκτο τσάκρα (Ajna Τσάκρα).
Η χρήση του τουρμπανιού μάλιστα,  σταθεροποιεί τα 26 τμήματα του εγκεφάλου, τα οποία συνδέονται με το νευρολογικό σύστημα και το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Το τουρμπάνι δίνει μια καλή ρύθμιση το κρανίο, το οποίο αποτελείται από μικροσκοπικά οστά που είναι συνεχώς σε κίνηση. Αυτό ρυθμίζει επίσης το νευρικό σύστημα.
Τέλος, τα τουρμπάνια χρησιμεύουν στη δέσμευση της ενέργειας και στην εστίαση στο Τρίτο Μάτι.



Snatam Kaur , ασκούμενη της Κουνταλίνι Γιόγκα και μουσικός, φορώντας το τουρμπάνι και το chuni, το λευκό πέπλο που καλύπτει το κεφάλι, τους ώμους και το λαιμό. 


Μοντέρνες εκδοχές κάλυψης της κεφαλής.





2 σχόλια:

  1. Εξαιρετική δουλειά. Πολύ ενδιαφέροντα όσα περιέχει η ανάρτηση αυτή.
    Καλορίζκο το νέο ιστολόγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστώ πολύ για τα ενθαρρυντικά σου λόγια και πάλι Nimertis. Καλή συνέχεια και στα δικά σου πολύ ενδιαφέροντα ιστολόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή